mofidfile

مقالات ترجمه و فایلهای تخصصی آموزشی

mofidfile

مقالات ترجمه و فایلهای تخصصی آموزشی

محبوب ترین مطالب
آخرین نظرات
  • ۲۱ خرداد ۹۶، ۱۸:۱۹ - Ali اسدپور
    عالی
  • ۸ مهر ۹۵، ۰۹:۰۹ - mohammadreza
    سلام
  • ۸ مهر ۹۵، ۰۸:۱۴ - mohammadreza
    سلام

مبانی نظری و پیشینه پژوهش سبک های یادگیری شناختی وابسته به زمینه و نابسته به زمینه (فصل دوم)



فرمت فایل: doc

حجم فایل: 29 کیلوبایت

تعداد صفحات فایل: 18


توضیحات جامع و کامل :



مبانی نظری و پیشینه پژوهش (فصل دوم پایان نامه ارشد) سبک های یادگیری شناختی وابسته به زمینه و نابسته به زمینه در 18 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

همرا با منبع نویسی درون متنی فارسی و انگلیسی به شیوه APA  جهت استفاده فصل دو پایان نامه

توضیحات نظری در مورد متغیر و همچنین پیشینه در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه

رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب برای فصل دو پایان نامه

منبع :                          دارد (به شیوه APA)

نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc

قسمتی از مبانی نظری متغیر:

تعریف و انواع سبک­های یادگیری

دی چکو و کرافورد (1974، به نقل از سیف، 1386) سبک­های یادگیری را به عنوان "راه­های شخصی که در آن افراد اطلاعات را در جریان یادگیری مفاهیم و اصول پردازش می­کنند" تعریف کرده­اند. هومن (1995، به نقل از سیف، 1386) گفته است " اصطلاح سبک یادگیری به باورها، رجحان ها و رفتارهایی که به وسیله­ی افراد به کار می­روند تا به یادگیری آنان در یک موقعیت معین کمک کنند گفته می­شود". پیرس(2000) سبک یادگیری را به عنوان "روشی که دانش­آموز در یادگیری مطالب درسی خود بر روش­های دیگر ترجیح می­دهد" تعریف کرده است.

2-5-2-1-سبک­های یادگیری عاطفی:

سبک­های یادگیری عاطفی دربرگیرنده­ی ویژگی­های شخصیتی و هیجانی یادگیرنده مانند پشتکار، تنها کار کردن یا با دیگران کار کردن، و پذیرش یا رد تقویت کننده­های بیرونی است(سیف، 1386).

2-5-2-2-سبک­های یادگیری فیزیولوژیکی:

سبک­های یادگیری فیزیولوژیکی جنبه­ی زیست شناختی دارند و دربرگیرنده­ی واکنش فرد به محیط فیزیکی موثر بر یادگیری او هستند، مانند ترجیح دادن مطالعه در شب یا در روز یا ترجیح دادن مطالعه در محیط­های گرم یا در محیط­های سرد. همچنین در رابطه با سبک­های فیزیولوژیکی می­توان گفت که بعضی از یادگیرندگان گوش دادن به یک سخنرانی یا توضیحات معلم را به خواندن متن یا انجام دادن تکالیف عملی ترجیح می‏دهند، در حالیکه بعضی دیگر خواندن مطالب و یادگیری از روی شکل­ها و نمودارها را می­پسندند، و بعضی دیگر از انجام کارهای عملی و دستکاری آلات و ابزارها بهتر می­آموزند(سیف، 1386).

2-5-2-3-سبک­های یادگیری شناختی:

سبک­های یادگیری شناختی بنا به طریقی که شخص موضوع­ها را ادراک می­کند، اطلاعات را به خاطر می­سپارد، درباره مطالب می­اندیشد، و مسائل را حل می­کند تعریف می‏شوند(سیف، 1386). همچنین سبک یادگیری شناختی به صورت راه­هایی که شخص می­اندیشد و به جهان می­نگرد تعریف شده است(آکدمیر و کوزالکا، 2008).

متخصصان آموزشی بر این عقیده­اند که دانش­آموزانی که به طور فعال و با علاقه در فرایندهای یادگیری خود شرکت می­کنند، احتمال موفقیت و پیشرفت آنها بیشتر است. هنگامی که افراد به طور فعال در فرایندهای یادگیری خود شرکت می‏کنند احساس قدرت و اختیار در آنان افزایش یافته و پیشرفت تحصیلی و سطح خود جهت­دهی آنها بیشتر می‏شود(آکدمیر و کوزالکا، 2008). کلید اصلی درگیر کردن و ادامه شرکت دانش­آموزان در فرایندهای یادگیری و یاد گرفتن هرچه بیشتر مطالب توسط آنان در فهم ترجیحات و سبک شناختی آنها قرار دارد که می­تواند به طور مثبت و یا منفی عملکرد آنان را تحت تاثیر قرار دهد(گلیکسون و نافتولی، 2005).  نتایج تحقیقات نشان داده است که سازگار کردن مواد آموزشی برای برآورده کردن نیازهای گوناگون یادگیری دانش­آموزان می‏تواند برای آنان سودمند باشد(جین، 2010). این امر مستلزم آن است که سبک­های شناختی دانش‏آموزان را شناسایی کرده و بدانیم که برای هر سبک شناختی چه نوع مطالبی مورد نیاز است(لی فانگ، 2004). از جمله این سبک­ها که تحقیقات فراوانی را به خود اختصاص داده است سبک­های شناختی وابسته به زمینه و مستقل از زمینه ویتکین است که با توجه به کاربردهای روزافزونشان در فرایند یادگیری و آموزش کاربردهای متنوعی دارند(گلیکسون و نافتولی، 2005؛ جین، 2010؛ آکدمیر و کوزالکا، 2008؛ زانگ، 2006). 


پرداخت و دانلود

قیمت : 19,000 تومان


بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود به شما نمایش داده می شود و همچنین یک نسخه نیز برای شما ایمیل می شود .
کلمات کلیدی : مبانی نظری و پیشینه پژوهش سبک های یادگیری شناختی وابسته به زمینه و نابسته به زمینه (فصل دوم) , مبانی نظری و پیشینه پژوهش سبک های یادگیری شناختی وابسته به زمینه و نابسته به زمینه (فصل دوم) , مبانی نظری و پیشینه پژوهش سبک های یادگیری شناختی , مبانی نظری سبک های یادگیری شناختی , سبک های یادگیری شناختی وابسته به زمینه و نابسته به زمینه , پیشینه پژوهش سبک های یادگیری شناختی
  • مجید یاسر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی