مقاله بررسی جایگاه آموزش کارآفرینی در نظام آموزش عالی
مقاله بررسی جایگاه آموزش کارآفرینی در نظام آموزش عالی
مقاله بررسی جایگاه آموزش کارآفرینی در نظام آموزش عالی در 6 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc |
![]() |
دسته بندی | مدیریت |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 17 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 6 |
مقاله بررسی جایگاه آموزش کارآفرینی در نظام آموزش عالی در 6 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
چکیده:
یکی از بدیهی ترین راهکار های حل معضل بیکاری فار غ التحصیلان رشته های مختلف، توسعه کار آفرینی در نظام آموزش عالی است. بنابراین با توجه به جایگاه و اهمیت موضوع، در این مقاله که به روش مطالعات کتابخانه ای انجام شده به بررسی جایگاه آموزش کارآفرینی در نظام آموزش عالی پرداخته شده است. کارآفرینی به صورت چند بعدی بوده و آموزش کارآفرینی، هم از بعد ویژگی ها و هم از بعد مهارت ها قابل بررسی می باشد. ویژگیهای کار آفرینی شامل مواردی همچون آموزش تفکر خلاق، ریسکپذیری، بالا بردن قدرت تحمل ابهام میباشد. علاوه بر این، ایجاد مهارت و تخصص در افراد جنبه ی دیگری از آموزش های کارآفرینی را تشکیل می دهد. از جمله ی مهار ت های مورد نیاز کار آفرینی می توان به مدیریت، بازاریابی، مهارت های ارتباطی، دانش فنی، طرح نویسی و... اشاره نمود. آموزش کار آفرینی در دانشگاه با چالش هایی روبرو است. برخی از این چالش ها شامل عدم ارایه ی آموزش های عملی و کار آموزی، عدم اعتقاد و شناخت برخی از مسئولین نسبت به موضوع کارآفرینی، عدم صلاحیت آموزشگران کار آفرینی و نارسایی منابع، محتوا و روش های آموزشی می باشد. جهت اثر بخشی بیشتر نقش آموزش عالی در آموزش کارآفرینی می توان به تقویت ارتباط صنعت با دانشگاه، تدوین برنامه های آموزشی بلند مدت، قرار دادن واحد های اجباری و اختیاری کار آفرینی، تدوین برنامه های آموزشی متناسب با نیاز های محلی و آموزش مدرسان کار آفرینی اشاره نمود.
واژگان کلیدی: کارآفرینی، آموزش کارآفرینی، نظام آموزش عالی، دانشجو.
فهرست مطالب :
مقدمه:
مفهوم کارآفرینی
نقش دانشگاه در آموزش کار آفرینی
آموزش کارآفرینی در نظام آموزش عالی کشاورزی:
چالش های آموزش کارآفرینی
بحث و نتیجه گیری
فهرست منابع:
- ۹۵/۰۶/۱۷