mofidfile

مقالات ترجمه و فایلهای تخصصی آموزشی

mofidfile

مقالات ترجمه و فایلهای تخصصی آموزشی

محبوب ترین مطالب
آخرین نظرات
  • ۲۱ خرداد ۹۶، ۱۸:۱۹ - Ali اسدپور
    عالی
  • ۸ مهر ۹۵، ۰۹:۰۹ - mohammadreza
    سلام
  • ۸ مهر ۹۵، ۰۸:۱۴ - mohammadreza
    سلام

ترجمه مقاله اثرات استراتژی های پورتر بر تحقیقات بازاریابی و مدیریت ارتباط با مشتری

ترجمه مقاله اثرات استراتژی های پورتر بر تحقیقات بازاریابی و مدیریت ارتباط با مشتری در 10 صفحه ورد قابل ویرایش به همراه اصل مقاله انگلیسی به صورت پی دی اف

دانلود ترجمه مقاله اثرات استراتژی های پورتر بر تحقیقات بازاریابی و مدیریت ارتباط با مشتری

اثرات استراتژی‌های پورتر بر تحقیقات بازاریابی و مدیریت ارتباط با مشتری
استراتژی‌
پورتر
استراتژی‌های پورتر
تحقیقات بازاریابی
بازاریابی
ارتباط با مشتری
مدیریت
The impact of Porter’s strategy
types on the role of market
research and customer
relationship management
دسته بندی مدیریت
فرمت فایل doc
حجم فایل 88 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 10

ترجمه مقاله اثرات استراتژی های پورتر بر تحقیقات بازاریابی و مدیریت ارتباط با مشتری در 10 صفحه ورد قابل ویرایش به همراه اصل مقاله انگلیسی به صورت پی دی اف


 

چکیده

با توجه به گسترش روزافزون رقابت در عرصه کسب و کار جهانی و سطح آگاهی بالای مشتریان بدلیل گسترش ارتباطات، جذب و نگهداری مشتریان نسبت به گذشته با دشواریهای بیشتری روبرو است. مدیریت ارتباط با مشتری مبحث جدیدی در جهت حل این مشکل است. رویکردهای متفاوتی در زمینه مدیریت استراتژیک ارتباط با مشتری و تحقیقات بازار مطرح شده است اما رویکرد پورتر به دلیل کاربرد پذیری بالا نسبت به روش های دیگر از مقبولیت بیشتری برخوردار شده است.

در این مقاله روش آماری به کار رفته در تحلیل داده ها روش ANOVA است. و نتایج حاصله حاکی از آن است که تمام مدیران بازاریابی از مدیریت ارتباط با مشتری بهره می‌برند و استراتژی عامل مهم تصمیم‌گیری در مورد نوع استفاده از مدیریت ارتباط با مشتری نخواهد بود. مدیران بازاریابی نیازمند آنند که برای انتخاب نقشی بهینه‌تر برای تحقیقات بازار به ساختار سازمان‌هایشان توجه کنند.



فهرست مطالب :



مقدمه

اهداف

مروری بر ادبیات تحقیق

·          نقش‌های سنتی تحقیقات بازاریابی

·          اثرات مدیریت ارتباط با مشتری بر نقش سنتی تحقیقات بازاریابی 

·          استراتژی و اطلاعات بازاریابی

متود‌و‌لوژی انجام تحقیق

یافته‌ها

بحث و نتیجه گیری

کاربرد نتایج تحقیق

پیشنهاد برای تحقیقات بیشتر


منابع و مراجع


 The impact of Porter’s strategy types on the role of market research and customer relationship management

 

Abstract

 

Purpose – This paper seeks to investigate the influence of Porter’s strategy types on the use of

customer relationship management (CRM) techniques and traditional market research, against

theoretical and empirical evidence that differences in strategy types may result in variation in

favoured marketing information sources and procedures.

Design/methodology/approach – Depth interviews generated a series of scale items, which were

combined with others derived from the literature in a questionnaire measuring strategy types, the roles

of market research, and the characteristics of CRM systems. Responses were obtained from 240 senior

marketing managers in Australia, and applied to the testing of five research propositions.

Findings – ANOVA found no differences in CRM usage among the strategy types. Variation was

widespread, however, in four roles of traditional market research: enhancing strategic decision

making, increasing usability of existing data, presenting plans to senior management, and achieving

productivity and political outcomes.

Research limitations/implications – Future researchers using the Porter strategic types should

separate “marketing differentiators” from “product differentiators” because they function and compete

differently.

Practical implications – All organisations can benefit from CRM systems, but “marketing

differentiators” exhibit a relatively higher usage of traditional market research. This is likely to be

because they compete by creating softer product differences, while others do so on harder

characteristics such as price or product functionality.

Originality/value – This is the first study to use the Porter types to explain differences between the

roles and uses of market research and CRM within organisations.

Keywords Marketing strategy, Market research, Market information systems, Customer relations,

Marketing management, Decision support systems

Paper type Research paper


Abstract

Purpose – This paper seeks to investigate the influence of Porter’s strategy types on the use ofcustomer relationship management (CRM) techniques and traditional market research, againsttheoretical and empirical evidence that differences in strategy types may result in variation infavoured marketing information sources and procedures.Design/methodology/approach – Depth interviews generated a series of scale items, which werecombined with others derived from the literature in a questionnaire measuring strategy types, the rolesof market research, and the characteristics of CRM systems. Responses were obtained from 240 seniormarketing managers in Australia, and applied to the testing of five research propositions.Findings – ANOVA found no differences in CRM usage among the strategy types. Variation waswidespread, however, in four roles of traditional market research: enhancing strategic decisionmaking, increasing usability of existing data, presenting plans to senior management, and achievingproductivity and political outcomes.Research limitations/implications – Future researchers using the Porter strategic types shouldseparate “marketing differentiators” from “product differentiators” because they function and competedifferently.Practical implications – All organisations can benefit from CRM systems, but “marketingdifferentiators” exhibit a relatively higher usage of traditional market research. This is likely to bebecause they compete by creating softer product differences, while others do so on hardercharacteristics such as price or product functionality.Originality/value – This is the first study to use the Porter types to explain differences between theroles and uses of market research and CRM within organisations.Keywords Marketing strategy, Market research, Market information systems, Customer relations,Marketing management, Decision support systemsPaper type Research paper


دانلود ترجمه مقاله اثرات استراتژی های پورتر بر تحقیقات بازاریابی و مدیریت ارتباط با مشتری

  • مجید یاسر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی