مقاله بررسی تطبیقی مراحل تربیت از دیدگاه آموزه های اسلامی و علم روانشناسی
مقاله بررسی تطبیقی مراحل تربیت از دیدگاه آموزه های اسلامی و علم روانشناسی
مقاله بررسی تطبیقی مراحل تربیت از دیدگاه آموزه های اسلامی و علم روانشناسی در 19 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc |
![]() |
دسته بندی | علوم تربیتی |
فرمت فایل | doc |
حجم فایل | 553 کیلو بایت |
تعداد صفحات فایل | 19 |
مقاله بررسی تطبیقی مراحل تربیت از دیدگاه آموزه های اسلامی و علم روانشناسی در 19 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
چکیده
تربیت یکی از مقاصد وجودی و لوازم متعالی شدن انسان است که برای کسب شرافت انسانی باید به این امر مهم توجه شود. برای تربیت صحیح، شناخت مراحل مختلف آن در هر دوره از زندگی و نیز آگاهی از شرایط و ویژگی های تربیتی انسان در هر یک از این دوران لازم و ضروری است. از این جهت، در این مقاله تلاش گردید با بررسی آموزه های دین اسلام و داده های علم روانشناسی، ضمن تطبیق اطلاعات این دو حوزه، به تبیین مراحل تربیت در دوره های زندگی انسان پرداخته شود. در این پژوهش پس از بررسی و تحقیق در این زمینه، بهدست آمد که از منظر تعالیم اسلامی و علوم حوزه رواشناسی، تربیت به سه مرحله قبل و بعد از تولد و دوران میان سالی و کهنسالی قابل تقسیم بندی و بررسی است. که هر یک از این دوران شامل بخش هایی دیگری نیز میشود که در این مقاله به تفصیل به آنها پرداخته شده است.
واژگان کلیدی: تربیت، مراحل تربیت، شرایط تربیت، دوره های زندگی.
چارچوب مقاله:
1. مقدمه
2- مفاهیم
3- مراحل تربیت:
3-1- مراحل تربیت قبل از تولد
الف) مرحله قبل از ازدواج
ب) دوران بارداری و زمان جنینی
3-2- مراحل بعد از تولد
الف) تربیت در دوران کودکی
ب) تربیت در دوران نوجوانی
ج) تربیت در دوران جوانی
د) تربیت در دوران میانسالی و پیری
4- نتیجه گیری
منابع و مآخذ
- ۹۵/۰۶/۰۲