مبانی نظری و پیشینه پژوهش کودکان تیز هوش و پر استعداد (فصل دوم)
مبانی نظری و پیشینه پژوهش کودکان تیز هوش و پر استعداد (فصل دوم)

دسته: پیشینه متغیر های روانشناسی
فرمت فایل: doc
حجم فایل: 26 کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: 11
توضیحات جامع و کامل :
مبانی نظری و پیشینه پژوهش (فصل دوم پایان نامه ارشد) کودکان تیز هوش و پر استعداد در 11 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همرا با منبع نویسی درون متنی فارسی و انگلیسی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری در مورد متغیر و همچنین پیشینه در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب برای فصل دو پایان نامه
منبع : دارد (به شیوه APA)
نوع فایل: WORD و قابل ویرایش با فرمت doc
قسمتی از مبانی نظری متغیر:
کودکان تیز هوش و پر استعداد
پژوهشهای روانشناسی حاکی از آن است که همه کودکانی که به دنیا میآیند دارای تواناییهای بالقوه خدادادی هستند، اما این تواناییها به دلایل گوناگون وراثتی و محیطی در برخی بیشتر و در بعضی کمتر است و توزیع هوش و استعداد با توجه به تحقیقات انجام گرفته نشان دهنده ی آن است که اکثریت افراد جامعه دارای هوش و استعداد متوسط و اقلیتی دارای هوش و استعداد بالاتر از متوسط و اقلیت دیگر دارای هوش و استعداد کمتر از هستند. لذا کودکان تیزهوش در مقایسه با کودکان عادی از تواناییهای ویژهای برخوردار هستند، به آموزش و پرورش ویژه ای نیز نیاز دارند(میلانی فر، 1385). دانشآموزان تیزهوش گروه ناهمگونی هستند که دارای استعدادها و توانایی متنوعی هستند. آنها به وسیله توانایی استثنایی خود در حیطههای عاطفی، فیزیکی و شناختی شناخته میشوند(موراوسکا و ساندرز، 2009). پژوهشگران ارتباط بین جنبه های شناختی، هیجانی و اجتماعی کودکان باهوش را به خوبی شناخته و اظهار کرده اند که کودکان باهوش نیازمند حمایت معنی دار در طی دوران کودکی هستند یعنی زمانی که می توانند در جنبه های مختلف رشد کنند، هستند(براکن و بروان، 2006).
2-2-1- تفاوت های دانش آموزان تیزهوش و عادی
2-2-1-1- پنج عامل بزرگ شخصیت و دانش آموزان تیزهوش و عادی
شخصیت به عنوان سازمانی درون سیستمهای عاطفی، احساسی، شناختی و مفهومی فرد تعریف شده است که تعیین کننده واکنشهای منحصر به فرد انسان به محیط است(دول و اسکرودر، 2001) و به الگوی نسبتاً ثابت حالتهای ثابت و رفتارهایی که بیانگر تمایلات فردی شخص میباشد، اشاره دارد. شخصیت از عناصر درونی و بیرونی(مکشین و ون-گلینو، 2003) متأثر میباشد. هنگامی که از شخصیت افراد بحث میشود، در واقع به مجموعهی نسبتاً ثابتی از احساسات و رفتارهایی اشاره داریم که اساساً تحت تأثیر عوامل محیطی و ژنتیکی شکل گرفته اند(ایوانسویچ و میتسن، 2002). یکی از نظریه های شخصیت نظریهی پنج عاملی شخصیت است. اساس مدل پنج عاملی بر مولفههای برونگرایی، روانرنجوری، گشودگی نسبت پذیرش تجربه،مقبولیت و وظیفه شناسی می باشد(پروین و جان، 2000، ترجمه جوادی و کدیور، 1381). عامل شخصیت در بسیاری از موارد نقشی بسیار مهم و قابل توجه دارد. خصوصیات شخصیتی در حقیقت، به عنوان محرکهای خلق و خو، راه دستیابی به هدف، تلقی میشوند. به این معنا که این خصوصیات انسان را مستعد انجام رفتارهای مختلف در موقعیتهای خاص مینماید(کالیگوری، 2000). در پژوهش نریمانی، عینی، دهقان، غلامزاده و صفاری نیا(1392) نتایج نشان داد که دانش آموزان تیز هوش از وظیفه شناسی و خودکار آمدی بالاتری نسبت به دانش آموزان عادی برخوردار اند که این امر در تعهد نسبت به انجام کارهای درسی و مسئولیت پذیری بالاتر و به نوبه ی خود با سلامت این گروه در ارتباط است.
قیمت : 11,000 تومان
بلافاصله پس از پرداخت ، لینک دانلود به شما نمایش داده می شود و همچنین یک نسخه نیز برای شما ایمیل می شود .