mofidfile

مقالات ترجمه و فایلهای تخصصی آموزشی

mofidfile

مقالات ترجمه و فایلهای تخصصی آموزشی

محبوب ترین مطالب
آخرین نظرات
  • ۲۱ خرداد ۹۶، ۱۸:۱۹ - Ali اسدپور
    عالی
  • ۸ مهر ۹۵، ۰۹:۰۹ - mohammadreza
    سلام
  • ۸ مهر ۹۵، ۰۸:۱۴ - mohammadreza
    سلام

پکیج (پروتکل) درمان شناختی رفتاری اختلال بیش فعالی کاستی توجه ADHD

مجید یاسر | دوشنبه, ۳۰ اسفند ۱۳۹۵، ۰۷:۰۸ ب.ظ

پکیج (پروتکل) درمان شناختی رفتاری اختلال بیش فعالی کاستی توجه ADHD

پکیج (پروتکل) درمان شناختی رفتاری اختلال بیش فعالی کاستی توجه ADHD در 68 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

دانلود پکیج (پروتکل) درمان شناختی رفتاری اختلال بیش فعالی کاستی توجه ADHD

پکیج (پروتکل) درمان شناختی رفتاری اختلال بیش فعالی کاستی توجه ADHD
پروتکل درمان شناختی رفتاری اختلال بیش فعالی کاستی توجه
پکیج درمان شناختی رفتاری اختلال بیش فعالی کاستی توجه
جلسات آموزشی شناختی رفتاری اختلال بیش فعالی کاستی توجه
دسته بندی پکیج های درمانی روانشناسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 80 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 68

پکیج (پروتکل) درمان شناختی رفتاری اختلال بیش فعالی کاستی توجه ADHD در 68 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc



·         توضیحات ابتدایی :

 

آماده سازی در 13 جلسه درمانی

طراحی شده به صورت آموزش گروهی

آماده شده در بیش از  68  صفحه به صورت جامع (فونت B lotus)

فرمت فایل : ورد با فرمت  doc

نوع تایپ متن : کاملا استاندارد و قابل ویرایش

دارای رفرنس معتبر و به شیوه  APA

توجه: این پکیج (پروتکل) شامل شرح کامل جلسات درمانی برای آموزش و اجرا می باشد. لازم به ذکر است که این پکیج برگفته از پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکتری دفاع شده می باشد و در تحقیقات مختلف مورد استفاده قرار گرفته و با جامعه و نمونه ایرانی سنخیت کامل دارد.

 

 پشتیبانی 09191809834  (لطفا فقط عنوان فایل، نام خریدار و مشکل خود را پیامک بزنید تا سوال و مشکل شما به متخصص مربوطه ارجاع شود).

نحوه دانلود : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود فایل خواهید بود و همچنین یک نسخه از “لینک دانلود” نیز برای شما ایمیل می شود.

 

نمونه ای از جلسات درمانی پکیج مورد نظر:

 

 

شرح جلسات مداخله

روان درمانی گروهی شناختی- رفتاری مورد نظر مشتمل بر 13 جلسه ی درمانی (90 دقیقه) است. این نوع روان درمانی از طرح یونگ و برامهام (2007) گرفته شده است.

 

جلسه ی اول: معرفی

  • آشنایی و معرفی گروه
  • ارائه ی اطلاعات پایه ای در مورد روان درمانی، ارائه ی پروفایل علائم فردی به هر کدام از اعضای گروه
  • ارائه اطلاعات راجع به قواعد گروه
  • بحث گروهی درباره ی پیامدهای علائم بیش فعالی، تکانشگری و کاستی توجه و تاثیر آن در زندگی شخصی هریک از اعضای گروه

 

جلسه ی دوم: کاستی توجه و مشکلات حافظه

  • توضیح درباره ی جنبه های زیست شناختی و روانشناختی توجه و حافظه و تاثیر استرس بر این دو فرآیند
  • بحث درباره ی نشانه ها و مشکلات کاستی توجه و حافظه
  • ارائه راهکارهای درونی و بیرونی برای بهبود توجه و حافظه
  • بحث راجع به این راهکارها و ارائه ی نظرات شخصی
  • بحث درباره ی تنظیم پاداش های کوچک و بزرگ برای دست یابی به اهداف
  • توزیع کاربرگ جدول فعالیت های روزانه

 

جلسه ی سوم: مدیریت زمان

  • ·         بررسی پیشرفت و مشکلات مربوط به تکلیف خانه
  • ·         بحث درباره ی تله های هدر دادن زمان و از دست دادن فرصت ها
  • ·         توضیح درباره ی شش قدم ضروری جهت مدیریت زمان (تنظیم اهداف، تهیه لیست، اولویت بندی فعالیت ها، تخمین زمان لازم برای تکمیل هر فعالیت، برنامه ریزی و تنظیم سیستم پاداش)
  • ·         بحث درباره ی قدم های مدیریت زمان
  • ·         توزیع کاربرگ برنامه ریزی فعالیت های روزانه

 

شرح

راهبردهای مدیریت زمان برای نوجوانان مبتلا به  ADHD

الویت بندی آنچه در حال حاضر از همه مهمتر است در مقابل آنچه اهمیت کمتری دارد و می تواند به تاخیر بیفتد. به تاخیر انداختن نوشتن مقاله درس تاریخ به انجام دادن تکالیف علوم برای سه روز زودتر از موعد کمکی نمی کند.

ترجیح نیازها بر آنچه دوست دارید مخصوصاً در مورد اوقات فراغت. فعالیت های سرگرم کننده مانند بازیهای ویدئویی و وبلاگ گردی ها را به اندازه یک دسر در نظر بگیرید، و تنها پس از به پایان رساندن آنچه باید انجام دهید، به آنها بپردازید.

با برآوردهای دقیق زمان های مشخصی را تعیین کنید و برای به پایان رساندن تکالیف زمان کافی در نظر بگیرید. در واقع برنامه ریزی کردن برای امور از انجام دادن آنها سرگرم کننده تر است، معمولاً افراد مبتلا به ADHD رویدادهای بسیاری را در برنامه خود وارد می کنند یا مدت زمان انجام تکلیف را از میزان واقعی آنها، کمتر تخمین می زنند.

آگاه باشید که در حال حاضر باید در چه مرحله ای باشید و زمان کافی را برای رسیدن به آن در نظر بگیرید. مردم تمایل دارند (عادت دارند) براساس اینکه آیا دیگران تعهداتشان را در زمان مقرر انجام داده اند یا خیر، در مورد شخصیت آنها قضاوت کنند. یک برنامه ریزی دقیق می تواند شما را مانند کسی نشان دهد که از عهده امور بر می آید.

برای پروژه های پیچیده دستورالعمل های قدم به قدم در نظر بگیرید. فکر کردن در مورد میزان سختی یک کار ممکن است منجر به رهاکردن آن کار شود. تکالیف را به مراحل شدنی تقسیم بندی کنید و این تکالیف ریز شده را به لیست برنامه یا تقویم خود اضافه نمایید.

 

همگام سازی

برای تنظیم کردن خودم در مسیر کارها، برنامه ریز الکترونیک خود را توسط تقویم گوگل در کامپیوتر میزکارم و تلفن همراهم همگام ساخته ام، بنابراین همیشه برنامه هایم در جیب من موجود است. من حتی قرارهای ملاقاتم را به این روش تنظیم می کنم. ممکن است دیگران تصور کنند که دست و پا چلفتی هستم، در صورتیکه با استفاده از تقویم در ۱۰۰ % موارد موفق می شوم، در جایی که باید باشم (با دوستم) و در ساعتی که قرار بوده حضور داشته باشم (بعدازظهر جمعه). وقتی از یک سیستم برنامه ریزی جدید استفاده می کنید، تنها یک گام را در یک زمان تعیین کنید تا وقتی که با آن برنامه خو بگیرید. در شروع کار بعضی از اموری که شما باید هر روز آن را برنامه ریزی کنید به شرح زیر می باشند.

برنامه خواب: به خواب رفتن بسیار کسل کننده است مگر اینکه شما رویاهای جذاب و واضحی داشته باشید. برای افراد مبتلا به ADHD وقت هدر دادن در زمان خواب بسیار آسان است. بنابراین برای برنامه ریزی خواب مورد نیازتان از تقویم خود استفاده نمایید . آیا می دانستید کمبود خواب وضعیت سلامت روان را بدتر می سازد، به خصوص در مورد اختلال ADHD؟

برنامه بیدار شدن: تنها زمانی که با بالش خود آشتی کنید می توانید بیدار شوید و روز خود را آغاز کنید. برای افراد مبتلا به ADHD صبح می تواند حتی با وجود یک خواب خوب بسیار سخت باشد. سعی کنید داروی خود را قبل از جدا شدن از تختخواب مصرف کنید و یک ساعت زنگ دار آزاردهنده بخرید که تا زمانی که شما یک کار مشخصی را انجام نداده اید، ساکت نشود.

به عنوان نمونه، ساعت هایی وجود دارند که فرفره ای را به هوا پرتاب می کند و شما مجبورید آن را بیابید و سرجایش بگذارید تا زنگ خاموش گردد. یک نوع ساعت دیگر از میز به زمین می افتد و روی زمین می چرخد تا شما را مجبور سازد از تختخواب جدا شوید و آن را خاموش کنید و یک ساعت دیگر کل تختخواب را می لرزاند. این اسباب بازیها ممکن است مسخره به نظر برسند ولی هر کدام شانس شما را برای بیدار شدن در صبح افزایش می دهند که معمولا ً حساس ترین وظیفه را در برنامه روزانه شما اجرا خواهند کرد.


 

جلسه ی چهارم: مهارت های حل مساله

  •  بررسی پیشرفت و مشکلات مربوط به تکلیف خانه
  • بحث درباره ی راهبرد های فردی هر یک از اعضای گروه برای مقابله با مشکلات (و درست یا نادرست بودن این راهبردها)
  • توضیح درباره ی مراحل پنج گانه ی حل مساله (شناسایی و تعریف مشکل معین، پیشنهاد راه حل های متفاوت برای مشکل، ارزیابی هر راه حل، کاربرد راه حل انتخاب شده و ارزیابی موفقیت)
  • بحث درباره ی مراحل پنج گانه ی حل مساله
  • توضیح درباره ی تکنیک های ایفای نقش و تصویر سازی برای تمرین راه حل های انتخاب شده و اجرا در گروه برای آشنایی بیشتر اعضا با این تکنیک ها
  • به چالش کشیدن خطاهای شناختی یا موانع استفاده از مراحل پنج گانه ی حل مساله
  • تکلیف خانگی برای به کار بردن مراحل پنج گانه ی حل مساله و ارائه ی گزارش آن

 

شرح:::

مهارت های حل مساله

راحل فرآیند حل مسئله

مراحل حل مسئله عبارتند از:

1)تعریف و شناسایی مشکل

2)پیداکردن راه حل های مختلف

3)تصمیم گیری

4)بازنگری (امامی نائینی، 1391).

اینک به توضیح و تبیین هر یک از مراحل حل مسئله میپردازیم:

تعریف مشکل

اولین مرحله، تبیین دقیق مشکل و حل مسئله است؛ یعنی ابتدا باید مسئله تعریف شود. در این مرحله، فرد ابتدا باید از خود بپرسد که چه راهحل هایی برای این مشکل وجود دارد و سپس سعی کند همه راه حل هایی را که به ذهنش میرسد بیان کند. اگر فرد دقیقاً نداند چه مشکلی وجود دارد، امکان حل آن کاهش مییابد و ممکن است وقت زیادی را صرف حل یک مشکل اشتباه کند. توصیف اختصاصی مشکل این امکان را فراهم می آورد که با استراتژیهای مفید به حل مشکل پرداخته شود. چنانچه مشکلی مبهم یا پیچیده باشد، نمیتوان راه حلهای مؤثری برای آن پیدا کرد. هر چقدر شناخت فرد از خود بیشتر و عمیقتر باشد، بهتر میتوان دلایل و ریشه های مشکلات خود را پیدا کند(لاکانی، باقرشاهی، محمدزاده، محمدی و ابولقاسمی،1388).

اولویت بندی کردن مسائل و تأثیر آن در چگونگی حل مسائل

از عوامل دیگری که توجه به آن در هنگام برخورد با مسائل مختلف زندگی ضروری است ، اولویت بندی کردن مسائل میباشد. هر یک از ما طی روز با مسائل مختلفی روبه رو هستیم؛ مسائلی که حل هر کدام نیاز به صرف وقت و انرژی دارند. مسلماً برخی مسائل ضروری تر هستند و برخی از اهمیت کمتری برخوردارند. در پاره ای اوقات افراد در تشخیص اولویت مسائل خود دچار اشتباه می شوند و نمی دانند کدام مسئله در اولویت قرار دارد و کدام یک در اولویت قرار ندارد. در چنین مواقعی قسمت عمده ای از انرژی و توان افراد صرف کنترل و تردیدهایشان میشود. به منظور حل این مشکل و استفاده بهینه از وقت و انرژی خود و جلوگیری ازدوباره را مطرح نموده اند. مقصود از اولویت بندی کردن این « اولویت بندی » کاری ها و تردیدها، محققان مفهوم است که فرد بتواند مسائل خود را بر اساس اهمیت ضرورت آنها طبقه بندی کند(لاکانی و همکاران، 1388).

متخصصان معتقدند که مسائل را میتوان به 4 دسته تقسیم نمود:

1)     مسائل مهم و غیر فوری                             2) مسائل مهم و فوری

3)  مسائل فوری و غیر مهم                                4) مسائل غیر مهم و غیر فوری

مسائل مهم و غیرفوری به مسائلی گفته میشود که حل آنها برای ما ضروری است ، ولی برای حل اینگونه مسائل محدودیت زمانی نداریم. مثلاً برای یک دانش آموز سوم راهنمایی، مسئله قبول شدن در امتحانات پیش دانشگاهی یک مسئله مهم است. اما فوری نیست. مسائل فوری و غیر مهم به مسائلی گفته میشود که شاید مهم نباشند، اما در یک محدوده زمانی حتماً باید حل شوند و اگر آن زمان بگذرد، امکان حل مشکل بسیار سخت و حتی غیرممکن خواهد بود. برای مثال: این که تماس بگیرید و روز تولد دوستتان را تبریک بگوئید، ممکن است برای شما مسئله خیلی مهمی نباشد، اما فوریت دارد. مسائل مهم و فوری مسائلی هستند که هم برای خود فرد مهم است و هم برای حل آن محدودیت زمانی وجود دارد. مثلاً برای دانش آموز سال سوم دبیرستان مسئله قبول شدن در امتحانات پایان ترم و رفتن به کلاس بالاتر هم یک مسئله مهم و هم فوری است. مسائل غیرمهم و غیرفوری،مسائلی هستند که نه برای فرد مهم هستند و نه حل آن دارای محدودیت زمانی است


جلسه ی پنجم: تکانشگری و بیش فعالی

  • بررسی پیشرفت و مشکلات مربوط به تکلیف خانه
  • بحث درباره ی مشکلات تکانشگری و بیش فعالی هر یک از اعضای گروه (معایب و مزایای آن)
  • توضیح درباره ی فرایند تکانشگری و معرفی تکانشگری شناختی و رفتاری
  • توضیح روش IMPULSE برای شناسایی و نظارت بر رفتار تکانه ای
  • بحث درباره ی روش IMPULSE
  • توزیع کاربرگ روش IMPULSE و جدول برنامه ریزی فعالیت های روزانه

 

 

 

  • چرا اعتماد به ما ؟

وبسایتی که هم اکنون در آن قرار دارید زیر مجموعه سایت آفمَس به نشانی (ofmas.ir) می باشد و شما را به فروشگاه فایل آفمَس برای خرید انتقال می دهد. فروشگاه آفمَس دارای نماد اعتماد الکترونیک از وزارت صنعت، معدن و تجارت می باشد که در صفحه اصلی این سایت قابل مشاهده است .

دانلود پکیج (پروتکل) درمان شناختی رفتاری اختلال بیش فعالی کاستی توجه ADHD

  • مجید یاسر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی