mofidfile

مقالات ترجمه و فایلهای تخصصی آموزشی

mofidfile

مقالات ترجمه و فایلهای تخصصی آموزشی

محبوب ترین مطالب
آخرین نظرات
  • ۲۱ خرداد ۹۶، ۱۸:۱۹ - Ali اسدپور
    عالی
  • ۸ مهر ۹۵، ۰۹:۰۹ - mohammadreza
    سلام
  • ۸ مهر ۹۵، ۰۸:۱۴ - mohammadreza
    سلام

پکیج (پروتکل) آرامسازی عضلانی پیشرونده

مجید یاسر | دوشنبه, ۳۰ اسفند ۱۳۹۵، ۰۸:۰۸ ب.ظ

پکیج (پروتکل) آرامسازی عضلانی پیشرونده

پکیج (پروتکل) آرامسازی عضلانی پیشرونده در 37 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

دانلود پکیج (پروتکل) آرامسازی عضلانی پیشرونده

پکیج (پروتکل) آرامسازی عضلانی پیشرونده
Package (protocol) progressive muscle relaxation
پکیج آرامسازی عضلانی
پروتکل آرامسازی عضلانی پیشرونده
جلسات درمانی آرامسازی عضلانی پیشرونده
آرامسازی عضلانی پیشرونده
دسته بندی پکیج های درمانی روانشناسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 35 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 37

پکیج (پروتکل) آرامسازی عضلانی پیشرونده در 37 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc



·         توضیحات ابتدایی :

 

آماده سازی در 8 جلسه درمانی

طراحی شده به صورت آموزش گروهی

آماده شده در بیش از  37  صفحه به صورت جامع (فونت B lotus)

فرمت فایل : ورد با فرمت  doc

نوع تایپ متن : کاملا استاندارد و قابل ویرایش

دارای رفرنس معتبر و به شیوه    APA

توجه: این پکیج (پروتکل) شامل جلسات درمانی برای آموزش و اجرا می باشد. لازم به ذکر است که این پکیج برگفته از پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکتری دفاع شده می باشد و در تحقیقات مختلف مورد استفاده قرار گرفته و با جامعه و نمونه ایرانی سنخیت کامل دارد.

 

 پشتیبانی 09191809834  (لطفا فقط عنوان فایل، نام خریدار و مشکل خود را پیامک بزنید تا سوال و مشکل شما به متخصص مربوطه ارجاع شود).

نحوه دانلود : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود فایل خواهید بود و همچنین یک نسخه از “لینک دانلود” نیز برای شما ایمیل می شود.

 

نمونه ای از جلسات درمانی پکیج مورد نظر:

 

این درمان براساس تکنیک آرامسازی بنسون تدوین شده است.

 

نکات و اصول کلی:::


-    از اصول مهم براى اجراى آرام سازى عضلانى رعایت حریم بیمار و تامین محیطى آرام و ساکت براى نشستن یا خوابیدن بیمار مى بامی شود.-

-   ابتدا باید روش را به طور کامل براى بیمار توضیح داد و هرگونه ابهامى را رفع نمود.

-   بیمار در هر زمانى که مایل است یا احساس ناراحتى مى کند مى تواند ورزش را رها نماید.

 


1)     اصل اول در اجراى این روش وجود محیطى ساکت است که بیمار بایستى در اتاقى ساکت یا مکانى مناسب قرار گیرد.

2)     اصل دوم قرار گرفتن در وضعیتى کاملا راحت است. شخص باید در حالتى قرار بگیرد که بتواند حداقل بیست دقیقه آنرا حفظ نماید.

3)     اصل سوم تمرکز فکرى بر یک موضوع یا یک شىء که این موضوع یا شىء مى تواند تکرار یک کلمه یا صدا یا تمرکز روى یک احساس مطبوع و خوشایند بامی شود.

4)     اصل چهارم، نگرش مثبت که ذهن باید از تمام افکار و نگرانى ها و آشفتگى ها خالى شود. روش کار به این صورت است که پس از قرار می گیردن بیمار در یک وضعیت راحت با صدایى آرام، نرم و ملایم از بیمار تقاضا کنید که چشمان خود را ببندد و به بیمار بگویید که بر تنفس خود تمرکز نماید، افکار مزاحم را حتى الامکان از ذهن خود دور کند و یک کلمه را که همیشه براى او یادآور آرامش بوده است (مانند خدا، عشق، دریا، رنگین کمان و...) انتخاب و شروع به تنفس هاى عمیق و منظم نماید و با بینى دم را انجام داده و با دهان بازدم را خارج کند و کلمه آرامبخش مورد نظر را تکرار نماید.

در همین حال، از نوک انگشتان پا عضلات خود را شل کند و این کار را به سمت عضلات بالایى بدن و سر ادامه دهد تا تمامى عضلات به انبساط کامل برسند. در این مدت، بیمار نباید به اثربخشى این روش فکر کند و این حالت باید به مدت حداقل بیست دقیقه ادامه داشته بامی شود.

سپس از بیمار بخواهید چشمان خود را بگشاید و مدتى را در حالت سکون تا به آرامش مورد نظر دست یابد. توصیه مى شود این روش با شکم خالى صورت گیرد.

 

دستورات اساسی برای آموزش رفع کشش عضلانی (بطور اختصار) بدین شرح است :

1-      منظور از این عمل ابتدا برای فرد توضیح داده می شود (که همان کاهش اضطراب و رفع تنش است).

2-      وجود مکانی ساکت و بدون مزاحمت برای انجام تمرین حائز اهمیت است.

3-      حالت نشسته و راحت یا لم دادن روی مبل راحتی

4-      داشتن لباس های راحت بر تن که فرد احساس تنگی و سختی نکند

5-      کشیدن نفس عمیق، لحظه ای آنرا نگه داشتن و بعد خیلی آرام و کامل آنرا بازدم کردن.

6-      انگشتان پا و پاها را سفت کرده لحظه ای حالت سفتی را نگه داشته آنرا احساس کنید، آنگاه عضلات سفت را شل نمایید، به همین ترتیب ساق ها، زانو ها، رانها، عضلات سرین، انگشتان دست، و دستها، ساعد، آرنج، بازوها، عضلات شکم، سینه، صورت، دندان ها، و پیشانی.

7-      چند دقیقه به لمیدن آرام ادامه داده تا آرامش در تمام بدن نفوذ کند، تفاوت عضلات کشیده و منقبض قبلی و عضلات شل و راحت فعلی را احساس نمایید.

8-      حالا دراز بکشید مدتی احساس آرامش و نیروی تازه کنید و بعد به فعالیت روزانه برگردید.

 

 

 جلسات مداخله

جلسه اول:

با توجه به اینکه آشنایی اولیه با آزمودنی­ها در جریان انتخاب و مصاحبه تشخیصی پیش آمد. این جلسه با معارفه کوتاه و سپس تکمیل پیش آزمون شروع می شود.

در این جلسه به معرفی و توصیف مبانی درمان آرام­سازی عضلانی پیشرونده، اهداف درمان، توصیف نقش درمانگر و آزمودنی در درمان و توضیح شیوه اثر‏گذاری آرام­سازی و پسخوراند زیستی پرداخته می شود.

همچنین در این جلسه برای کسب پیشینه درمانی و برقراری ارتباط درمانی با مراجع در خصوص سوابق درمانی آزمودنی و نتایج آن صحبت می شود. در ادامه جلسه، آرام­سازی عضلانی برای 16 گروه ماهیچه صورت می گیرد. پس از اجرای آرام‏سازی با سوال از آزمودنی و یا با ایجاد بحث و گفتگو راجع تجربه آرام‏سازی، بررسی می شود آیا آزمودنی در ایجاد تنش یا آرامش در عضله­ای دچار مشکل هست یا خیر؟ چنانچه مشکلی وجود داشت، در جهت رفع آن اقدام می‏می شود. به آزمودنی جزوه های صوتی آموزش آرام­سازی داده می‏می شود و به عنوان تکلیف خارج جلسه درمان، تمرین آرام­سازی روزی دو بار و هر بار به مدت 20 دقیقه تعیین می‏می شود.

 

تکالیف خانگی:

از آزمودنی خواسته می شود که پس از هر بار تمرین خارج از جلسه سوال ها، احساسات و مشکلات احتمالی خود را یاداداشت کرده و برای طرح آن در جلسه بعد، همراه بیاورد. در پایان جلسه نیز به سوالها و ابهامات مراجع پاسخ داده می شود.

 

 

جلسه دوم:

این جلسه با بحث و بررسی راجع به تجربه جلسه قبل، تکالیف و تمرینات خارج جلسه آغاز می شود، به سوالها و مشکلات احتمالی آزمودنی پاسخ داده می شود. سپس آرام­سازی برای 12 گروه ماهیچه، به کمک تصویر‏سازی یک صحنه مطلوب، صورت می گیرد.

تکالیف خانگی:

تکالیف خارج جلسه آرام­سازی روزی دو بار به مدت بیست دقیقه به کمک فایل صوتی یا جزوه دوباره تعیین گردید، و ضرورت انجام آن مورد تاکید قرار می گیرد.

 

جلسه سوم:

جلسه با بررسی یادداشت­ها، سوالها، مشکلات و تمرینات خارج جلسه آزمودنی آغاز ­می شود. در ادامه در مورد عوامل اجتماعی-روانی مرتبط با وقوع متغیر مربوطه و تاکید بر تمرین و ممارست برای اثر بخشی آرام­سازی مورد بحث قرار می گیرد. در این جلسه به معرفی پسخوراند زیستی، مکانیزم اثر، نقش درمانگر و آزمودنی در درمان، معرفی دستگاه و بخش­های آن به آزمودنی­ پرداخته می شود. سپس آرام­سازی برای 8 گروه عضله با تکنیک تصویر سازی و نیز شمارش انجام می شود. در پایان نیز به سوالها احتمالی آزمودنی پاسخ داده می شود.

 

 

 

  • چرا اعتماد به ما ؟

وبسایتی که هم اکنون در آن قرار دارید زیر مجموعه سایت آفمَس به نشانی (ofmas.ir) می باشد و شما را به فروشگاه فایل آفمَس برای خرید انتقال می دهد. فروشگاه آفمَس دارای نماد اعتماد الکترونیک از وزارت صنعت، معدن و تجارت می باشد که در صفحه اصلی این سایت قابل مشاهده است .

 

دانلود پکیج (پروتکل) آرامسازی عضلانی پیشرونده

  • مجید یاسر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی