mofidfile

مقالات ترجمه و فایلهای تخصصی آموزشی

mofidfile

مقالات ترجمه و فایلهای تخصصی آموزشی

محبوب ترین مطالب
آخرین نظرات
  • ۲۱ خرداد ۹۶، ۱۸:۱۹ - Ali اسدپور
    عالی
  • ۸ مهر ۹۵، ۰۹:۰۹ - mohammadreza
    سلام
  • ۸ مهر ۹۵، ۰۸:۱۴ - mohammadreza
    سلام

مبانی نظری و پیشینه پژوهش حالات روانشناسی مثبت

مجید یاسر | دوشنبه, ۳۰ اسفند ۱۳۹۵، ۰۲:۰۸ ب.ظ

مبانی نظری و پیشینه پژوهش حالات روانشناسی مثبت

مبانی نظری و پیشینه پژوهش حالات روانشناسی مثبت در 14 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش حالات روانشناسی مثبت

مبانی نظری و پیشینه پژوهش حالات روانشناسی مثبت
پیشینه پژوهش حالات روانشناسی مثبت
مبانی نظری حالات روانشناسی مثبت
ادبیات تحقیق حالات روانشناسی مثبت
پیشینه تحقیق حالات روانشناسی مثبتی
پیشینه پژوهش حالات روانشناسی مثبت
چارچوب نظری حالات روانشناسی مثبت
فصل دوم پژوهش حالات روانشناسی مثبت
دسته بندی پیشینه متغیر های روانشناسی
فرمت فایل doc
حجم فایل 36 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 14

مبانی نظری و پیشینه پژوهش حالات روانشناسی مثبت در 14 صفحه ورد قابل ویرایش با فرمت doc



·         توضیحات ابتدایی :


تعداد صفحات :  14 صفحه (  12 صفحه متن و  2 صفحه منابع)

فرمت فایل : ورد قابل ویرایش با فرمت doc

نوع تایپ متن : کاملا استاندارد

منابع موجود : منابع موجود در این فایل تا سال    2016  موجود می باشند و جدید هستند .

 پشتیبانی: 09191809834  (لطفا فقط عنوان فایل، نام خریدار و مشکل خود را پیامک بزنید تا سوال و مشکل شما به متخصص مربوطه ارجاع شود).

نحوه دانلود : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود فایل خواهید بود و همچنین یک نسخه از “لینک دانلود” نیز برای شما ایمیل می شود.


·         تصویر کلّی :


توضیحات: فصل دوم کارشناسی ارشد و دکترا (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)

  • همرا با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA
  • توضیحات نظری کامل درباره متغیر
  • رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب در پایان و درون متن
  • منبع :                             دارد (به شیوه APA)
  • نوع فایل:                       WORD و قابل ویرایش با فرمت doc


·         بخشی از متن :


حالات روانشناسی مثبت

روانشناسی مثبت نگر جنبش جدیدی در روانشناسی است. این روانشناسی مطالعه علمی نقاط قوت و فضائل است که افراد و جوامع را قادر می سازد تا رشد کنند و بدون در نظر گرفتن شرایط فرد بر روی پرورش دادن سطح بالای از شادی و تحقق تمرکز می کند این دیدگاه تاکید زیادی بر ارتقا عملکرد مثبت دارد و بر روی موضوعاتی مانند شادی و آرامش تمرکز دارد (ژوزف و وود، 2010).

روانشناسی مثبت نگر به ما نشان می دهد که تاثیر هیجان مثبت چقدر پویا است (استایل، 2011؛ ترجمه مقصودی، 1390).

    پیش از جنگ جهانی دوم، روان شناسی سه مأموریت مشخص داشت: درمان بیماری های ذهنی و روانی، پربارتر کردن و ارضاءکننده تر نمودن زندگی تمام افراد، و کشف و پرورش استعدادهای برتر.» امّا کوته زمانی پس از جنگ جهانی دوم، تمرکز اولیه روان شناسی معطوف نخستین مأموریت شد: درمان بیماری های روانی و رفتارهای نابهنجار، در واقع روانشناسی سنتی جایی که علت تمدن و انسانیت را در والایش و جبران  اضطراب ها و تعارضات گذشته می داند نه چیزی دیگه ای. سانتراک در کتاب زمینة روانشناسی این سوال را می پرسد که آیا روانشناسی می تواند ما را خوشحال تر کند؟ در پاسخ می گوید روانشناسی مثبت و منفی زندگی سرو کار دارد، اما بعداً صاحب نظران پی بردند که حال و هوای روانشناسی خیلی منفی شده است، دو جنبش را که روی تآثیرات مثبت روانشناسی بر زندگی مردم متمرکز بودند را پدید آورند. یکی در اواسط قرن بیستم ظهور کرد، یعنی جنبش روانشناسی انسان گرایی و جنبش دیگر یعنی روانشناسی مثبت نگر در آغاز قرن بیستم و یکم شتاب گرفته است ( کریمی، 1391).

   روانشناسی مثبت جنبش جدیدی در میان روانشناسان است که بر نیاز به درک جنبه مثبت تجربه انسان و چیزهایی که به زندگی آن‌ها ارزش می­دهد تاکید می­کند. علاوه براین بر درک و بهتر کردن جنبه منفی بیماری شناسی و پریشانی تاکید می­کند. روانشناسی مثبت بر درک جنبه مثبت تجربه انسان تاکید می­کند. همچنین بر درک و بهتر کردن بیماری شناسی و فشارهای روانی نیز تاکید دارد. درمان مثبت رابطه روانشناسی مثبت با درمان را نشان می­دهد. مطابق با این دیدگاه، مشکلات روانشناختی متعددی که ممکن است ما تجربه کنیم، نشانگر درونی کردن شرایط ارزش­مان است. آنچه این نظریه بیان می­کند در واقع این است که هر کدام از ما دارای یک خرد درونی هستیم که زندگی ما را به بهترین نحوه راهنمایی می­کند. در واقع یک از ما از حق انتخاب­های متعددی در زندگی برخورداریم که وابسته به ویژگی­های ذاتی، نقاط قوت و علایق­مان می­باشد. متاسفانه افراد کمی وجود دارند که خود را به طور کامل شناخته و راه راست را انتخاب می­کنند.

   روانشناسی مثبت گرا مطالعه علمی ظرفیت های آدمی در رویارویی با زندگی است. شادکامی و شادی اصیل، شناسایی و پرورش بنیادی‌ترین قابلیت ها و استفاده از آن‌ها در عشق، فرزند پروری و کار روزمره است. و همین قابلیت ها و فضیلت ها به عنوان حفاظی در مقابل بدبیاری ها و اختلالات روان‌شناختی عمل کرده، و می تواند کلید رسیدن به بهبودی باشد. روانشناسی مثبت شامل آموزش فکر کردن به صورتی متفاوت هم راجع به حوادث خوب و هم راجع به حوادث بد (ژوزف و وود، 2010).



مکاتب مرتبط با مثبت اندیشی

مکتب شناختی

    افراد به وسیله خود اشیاء و موارد، آشفته نمی‌شود بلکه از طریق نظری که نسبت به آن‌ها دارند آشفته می گردند. دیدگاه شناختی مانند دیدگاه روان پویایی به جریان های دورنی توجه دارد، اما به جای تأکید بر تمایلات، نیاز ها و انگیزه معتقدند که افراد اطلاعات کسب کرده را مورد تعبیر و تفسیر قرار می دهند و از آن‌ها در حل مسائل زندگی استفاده می‌کنند.

    دیدگاه شناختی تأکید خاصی بر شخص به عنوان پردازش کننده اطلاعات دارد. به این معنی که افراد همواره در حال جمع آوری، اندوزش، تعبیر، تفسیر و فهم اطلاعات ایجاد شده درونی و همچنین محرک های بیرونی و محیطی هستند. انسان موجودی است فعال، جستجو گر، انتخاب کننده، خلاق و بکار گیرنده اطلاعات بر این اساسس انسان هم آغاز گر و هم محصول اعمال روانی و تغییرات محیطی خویش است. حیات روانی فرد به عنوان مجموعه ای از طرح واره ها تصور می‌شود که اطلاعات مربوط به حیطه های معین زندگی از قبیل والدین، شغل و دوست را در بر می گیرد. طرحواره ها بر جریان شناختی افراد تأثیر بخشیده موجب می شوند که آنان محرک ها را به سرعت بشناسند در واحد های کنترل طبقه بندی کننده کمبود اطلاعات را تکمیل نمایند، و برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر جهت حل مسئله و دستیابی به هدف، شیوه ای را انتخاب کنند (کارتر، 2010؛ ترجمه امیری نیا و آقازاده ، 1393).

.........

..................

.....................................



پیشینه تحقیقاتی

کرد تمینی، لشانی و اکبری فر در پژوهش خود تحت عنوان آموزش گروهی مبتنی بر مثبت نگری معنوی بر کاهش نشانگان افسردگی، اضطراب و استرس در زندانیان که در سال 2016 انجام شد به این نتیجه دست پیدا کردند که آموزش گروهی مبتنی بر مثبت نگری معنوی می تواند تاثیر معنی داری بر کاهش نشانگان افسردگی، اضطراب و استرس در زندانیان داشته باشد (کرد تمینی، لشانی و اکبری فر، 2016).



  • ویژگی های متمایز کننده این محصول؟

الف ) منابع جدید

ب ) پشتیبانی تخصصی

ج ) تایپ کاملا استاندارد تمامی صفحات، همچنین پاورقی اصطلاحات و اسامی خارجی

د ) ارزشمندی این فایل

و) منابع درون متنی و منابع پایانی کاملا به شیوه APA نوشته شده اند که مورد تایید تمام دانشگاههای ایران (سراسری و آزاد) می باشد.


  • چرا اعتماد به ما ؟

وبسایتی که هم اکنون در آن قرار دارید زیر مجموعه سایت آفمَس به نشانی (ofmas.ir) می باشد و شما را به فروشگاه فایل آفمَس برای خرید انتقال می دهد. فروشگاه آفمَس دارای نماد اعتماد الکترونیک از وزارت صنعت، معدن و تجارت می باشد که در صفحه اصلی این سایت قابل مشاهده است .

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش حالات روانشناسی مثبت

  • مجید یاسر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی